Πώς μπορώ να βρώ την κατάλληλη διάσταση ελαστικών για το αυτοκίνητό μου

 

 

Συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο χρήσης του κατασκευαστή του αυτοκινήτου σας, συνήθως αναφέρεται η προτεινόμενη διάσταση των ελαστικών, ή αναζητήστε στο “πλευρό” (πλαινό μέρος) των ελαστικών του αυτοκινήτου σας τρία νούμερα όπως απεικονίζονται στο σχέδιο (205/60R16). Τα νούμερα αυτά δηλώνουν το πλάτος, το ύψος και τη ζάντα των ελαστικών του αυτοκινήτου σας. 

Εναλλακτικά, μπορείτε να συμβουλευτείτε την μηχανή αναζήτησης της Tyremarket η οποία με βάση την μάρκα, το μοντέλο, το έτος κατασκευής και την έκδοση του αυτοκινήτου σας, σας ενημερώνει για την ενδεικτική διάσταση των ελαστικών του. 

Σας συμβουλεύουμε να ακολουθείτε πάντα την διάσταση καθώς και τις εναλλακτικές διαστάσεις που προτείνει ο κατασκευαστής, για τον κάθε τύπο αυτοκινήτου. Διαφορετική διάσταση ελαστικού μπορεί να προκαλέσει προβλήματα ή αλλαγή στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Παρόλα αυτά, αν κάποιες διαστάσεις παράγονται σπάνια, σε μικρές ποσότητες ή έχουν καταργηθεί και αναγκαστείτε να επιλέξετε διαφορετική της εργοστασιακής διάσταση, καλό είναι να διατηρήσετε τη διάμετρο των τροχών όσο το δυνατόν αναλλοίωτη, με μία απόκλιση που δεν θα ξεπερνάει το 3%-4% της συνολικής διαμέτρου της διάστασης των ελαστικών που προτείνει ο κατασκευαστής σας.

Με βάση την διάσταση που έχετε επιλέξει, η Tyremarket υπολογίζει αυτόματα και προτείνει ενδεικτικά, εναλλακτικές διαστάσεις, κρατώντας την ίδια διάμετρο ζάντας και με απόκλιση συνολικής διαμέτρου του τροχού maximum 2.5%. Για να είστε απόλυτα σίγουροι καλό είναι να γνωρίζετε το πλάτος της ζάντας του αυτοκινήτου σας.

 

 

Πώς να επιλέξω τα καινούρια ελαστικά μου;

 

 

Με βάση την διάσταση της επιλογής σας η Tyremarket σας παρουσιάζει μόνο διαθέσιμα ελαστικά από τα οποία μπορείτε να επιλέξετε με κριτήριο την τιμή, το σχέδιο πέλματος, την μάρκα, την εποχή χρήσης τους, το τύπο του οχήματος, τα χαρακτηριστικά της περιγραφής ( δείκτης φορτίου, τύπος οχήματος, δείκτης ταχύτητας), τα τρία χαρακτηριστικά της σήμανσης του ελαστικού "tyre label” (οικονομία καυσίμου, φρενάρισμα/κράτημα στο βρεγμένο οδόστρωμα, θόρυβος) και τις πληροφορίες που παρέχονται από τον κατασκευαστή τους. 

Για να επιλέξετε ανάμεσα στα προτεινόμενα ελαστικά μπορείτε, εκτός των φίλτρων, να χρησιμοποιήσετε και την σύγκριση πατώντας το κουτάκι  "Επιλέξτε για να συγκρίνετε" στα ελαστικά που σας ενδιαφέρουν. Η Σύγκριση προϊόντων θα σας δώσει την δυνατότητα να δείτε συνοπτικά τα χαρακτηριστικά όλων των επιλεγμένων ελαστικών και να τα συγκρίνετε προτού επιλέξετε. 

 

ΣΥΜΒΟΛΑ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

 

Βασικές Εγκρίσεις Πρώτης Τοποθέτησης: Audi (AO), BMW (*), Land Rover (LR), Mercedes (MO), Volkswagen (K1), Porche (N0, N1, N2), Jaguar (J), Maserati (MGT), Bentley (B), Ferrari (F) Alfa Romeo (AR), Lotus (LS), Aston Martin (AM), MC Laren (MC), Lamborghini (L) 

 



 

Τι είναι ο δείκτης ταχύτητας

 

 

Τα σύμβολα δείκτη ταχύτητας (περιγράφεται με χαρακτήρα λατινικού αλφάβητου) και φορτίου (περιγράφεται με νούμερο) εμφανίζονται και τα δύο στο πλευρό (πλαϊνό) του ελαστικού. 

 

Ο δείκτης ταχύτητας  των ελαστικών είναι ο χαρακτήρας λατινικού αλφάβητου με τον οποίο χαρακτηρίζει το κάθε ελαστικό ο κατασκευαστής του. Δείχνει την μέγιστη ταχύτητα στην οποία τα ελαστικά αναμένεται να λειτουργήσουν σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. 

 

Βρίσκεται στην περιγραφή ενός ελαστικού μετά την διάσταση και μετά τον δείκτη φορτίου. πχ. 

PIRELLI PZERO NERO GT 205/60R16 91V XL NEROgt

 

ο δείκτης ταχύτητας του ελαστικού είναι ο “V" και (σύμφωνα με τον πίνακα που ακολουθεί) η μέγιστη ταχύτητα στην οποία τα ελαστικά αναμένεται να λειτουργήσουν σωστά είναι τα 240 χλμ./ώρα. 

 

Τα radial ελαστικά χωρίς σήμανση επιτρέπεται να αναπτύσσουν ταχύτητα μέχρι 110 χλμ/ώρα (68 μίλ/ώρα). Τα συμβατικά ελαστικά περιορίζονται στα 100 χλμ/ώρα (62 μίλ/ώρα). Τα αναγομωμένα ελαστικά μπορεί να φτάνουν μέχρι μέγιστη ταχύτητα 110 χλμ/ώρα (68 μίλ/ώρα ) εκτός αν έχουν διαφορετική σήμανση. Σε ελαστικά ειδικής χρήσης, για συγκεκριμένες βαρέως τύπου εφαρμογές, πρέπει να αναγράφονται οι αντίστοιχοι περιορισμοί ταχύτητας στα πλαϊνά. 

Ακολουθεί ένας κατάλογος με δείκτες και τις αντίστοιχες ταχύτητες.  

 

Δείκτες ταχύτητας ελαστικών:

 

Δείκτης Ταχύτητα (χλμ/ώρα)
Q 160
R 170
S 180
T 190
H 210
V 240
VR >210
W 270
Y 300
ZR >240

 

Τι είναι ο δείκτης φορτίου

 

 

Τα σύμβολα δείκτη φορτίου (περιγράφεται με νούμερο) και ταχύτητας (περιγράφεται με χαρακτήρα λατινικού αλφάβητου) εμφανίζονται και τα δύο στο πλευρό (πλαϊνό) του ελαστικού. 

 

Ο δείκτης φορτίου ελαστικών είναι το νούμερο με το οποίο χαρακτηρίζει το κάθε ελαστικό ο κατασκευαστής του. Δείχνει το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα ελαστικά αναμένεται να λειτουργήσουν σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. 

 

Βρίσκεται στην περιγραφή ενός ελαστικού μετά την διάσταση και πριν τον δείκτη ταχύτητας. πχ. 

PIRELLI PZERO NERO GT 205/60R16 91V XL NEROgt

 

ο δείκτης φορτίου του ελαστικού είναι ο “91" και (σύμφωνα με τον πίνακα που ακολουθεί) το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα ελαστικά αναμένεται να λειτουργήσουν σωστά είναι 615 κιλά ανά ελαστικό. Αυτό σημαίνει ότι εάν ένα όχημα έχει 4 ελαστικά και η κατανομή βάρους είναι ισοδύναμη σε κάθε ελαστικό, τότε το μέγιστο μικτό βάρος του οχήματος δεν πρέπει να είναι περισσότερο από 4 * 615 = 2,460 κιλά.

 

Η σήμανση “XL” σημαίνει ότι το συγκεκριμμένο ελαστικό έχει επιπλέον ενίσχυση και ικανότητα φορτίου σε σχέση με τα standard ελαστικά.

Αποφεύγετε την υπερφόρτωση του οχήματός σας. Αν σκοπεύετε να οδη-

γήσετε υπό συνθήκες μεγάλης φόρτωσης/υψηλής ταχύτητας προσαρμόστε 

την πίεση των ελαστικών σας σύμφωνα με τις συστάσεις του κατασκευαστή 

του οχήματος.

 

Δείκτης φορτίου Βάρος (κιλά) Δείκτης φορτίου Βάρος (κιλά) Δείκτης φορτίου Βάρος (κιλά)
65 290 80 450 95 690
66 300 81 462 96 710
67 307 82 475 97 730
68 315 83 487 98 750
69 325 84 500 99 775
70 335 85 515 100 800
71 345 86 530 101 825
72 355 87 545 102 850
73 365 88 560 103 875
74 375 89 580 104 900
75 387 90 600 105 925
76 400 91 615 106 950
77 412 92 630 107 975
78 425 93 650 108 1000
79 437 94 670    

 

Τι είναι η σήμανση/ταμπέλα ελαστικών (tyre label) της ΕΕ

 

 

Από το Νοέμβριο του 2012, τα καινούργια ελαστικά θα πρέπει να φέρουν τους δείκτες της ΕΕ, συνήθως με τη μορφή αυτοκόλλητου. Η νέα σήμανση ελαστικών της ΕΕ παρέχει ανεξάρτητες ταξινομήσεις για τρεις σημαντικούς τομείς στην επίδοση των ελαστικών: οικονομία καυσίμου, κράτημα σε βρεγμένο δρόμο και εξωτερικό θόρυβο. 

 

 

Οικονομία καυσίμου

 

Ένα μέτρο για την αντίσταση κύλισης του ελαστικού.

Η αντίσταση κύλισης είναι μία δύναμη που δρα αντίθετα με τη φορά περιστροφής του ελαστικού. Μία χαμηλή αντίσταση κύλισης είναι σημαντική για τη μείωση τόσο του κόστους της οδήγησης όσο και των εκπομπών CO2, καθώς τα ελαστικά ευθύνονται εώς και κατά 20% για τη συνολική κατανάλωση του αυτοκινήτου.

Ο λατινικός χαρακτήρας Α είναι ο καλύτερος δείκτης και ο λατινικός χαρακτήρας G ο χαμηλότερος. Η διαφορά μεταξύ κάθε κατηγορίας σημαίνει αύξηση ή μείωση της κατανάλωσης καυσίμων κατά 2,5%-4,5%.

 

 

Πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα

 

Ένα μέτρο της επίδοσης φρεναρίσματος του ελαστικού σε βρεγμένες επιφάνειες, ένα κρίσιμο χαρακτηριστικό ασφάλειας. Άριστη πρόσφυση στο βρεγμένο δρόμο σημαίνει μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος στη βροχή. Ο λατινικός χαρακτήρας Α (υψηλότερος) είναι η συντομότερη απόσταση φρεναρίσματος στο βρεγμένο και ο λατινικός χαρακτήρας G (χαμηλότερος) είναι η μεγαλύτερη απόσταση φρεναρίσματος σε βρεγμένο δρόμο. 

 

Η διαφορά σε κάθε κατηγορία μπορεί να σημαίνει επιπλέον 2,6 μέτρα στην απόσταση φρεναρίσματος, όταν το όχημα φρενάρει σε φρεγμένη επιφάνεια με ταχύτητα 80km/h

 

Εξωτερικός θόρυβος

 

Ο εξωτερικός θόρυβος κύλισης του ελαστικού, μετρημένος σε ντεσιμπέλ. Η κατηγορία θορύβου εμφανίζεται στην ταμπέλα σήμανσης του ελαστικού με μαύρα ηχητικά κύματα, από 1 (αθόρυβο) έως 3 (θορυβώδες).

Η Tyremarket παρουσιάζει τις τιμές των δεικτών της ΕΕ στα χαρακτηριστικά κάθε ελαστικού. Η τιμή που αναγράφεται δεν αφορά το θόρυβο που ακούει ο οδηγός στην καμπίνα, αλλά τον εξωτερικό που συμβάλλει στην ηχορύπανση.

 

Τι είναι το DOT

DOT (Department Of Transportation) είναι μία επίσημη σήμανση, υποχρεωτική σε πολλές χώρες, για την πώληση των ελαστικών. 

1)Τα ελαστικά που φέρουν την σήμανση DOT πληρούν ή υπερκαλύπτουν τα πρότυπα ασφαλείας του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ.

2)Κατασκευαστής και Κωδικός Εργοστασίου (ορίζεται από το DOT)

3)Κωδικός Διάστασης Ελαστικού 

4)Σετ Προαιρετικών Συμβόλων για τον Κατασκευαστή ( για την αναγνώριση του brand (εμπορικού ονόματος) ή άλλων σημαντικών χαρακτηριστικών του ελαστικού)

5)Εβδομάδα παραγωγής 


Τι είναι τα ελαστικά RUN FLAT

Ελαστικά Run Flat σημαίνει επιπλέον ασφάλεια. Προσφέρουν μεγαλύτερο έλεγχο του οχήματος σε επείγουσες συνθήκες και επιτρέπουν την ασφαλή συνέχιση του ταξιδιού ακόμα και με ταχεία απώλεια πίεσης (με ξεφούσκωτο ελαστικό), ακόμα και στη βροχή, τηρώντας ορισμένες παραμέτρους ταχύτητας και απόστασης όπως τις έχει ορίσει ο κατασκευαστής των ελαστικών. Η Pirelli για παράδειγμα, διαβεβαιώνει ότι μετά από απώλεια πίεσης, τα Run Flat μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν για 80 χλμ., με μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα. 

Λόγω αυτών των περιορισμών, οι οδηγοί πρέπει να ενημερώνονται σε περίπτωση απώλειας πίεσης που σημαίνει ότι το όχημα πρέπει να είναι εφοδιασμένο με TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) το οποίο θα εντοπίζει και θα ειδοποιεί για αλλαγές στην πίεση. Συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο οδηγιών χρήσης του οχήματος για ειδικές πληροφορίες σχετικές με την ασφάλεια και τη λειτουργία. 

 

Μόλις εμφανιστεί η προειδοποίηση χαμηλής πίεσης, ένας ειδικός πρέπει να ελέγξει άμεσα την κατάσταση των υπολοίπων ελαστικών και το TPMS. 

Τα ελαστικά Run Flat έχουν εξελιχθεί με βάση τις προδιαγραφές των αυτοκινήτων στα οποία τοποθετούνται. Επομένως, τα Run Flat μπορούν να χρησιμοποιούνται μόνο σε οχήματα με τον απαιτούμενο εξοπλισμό Tyre Pressure Monitoring System (TPMS). Η τοποθέτηση των ελαστικών και η εγκατάσταση του TPMS πρέπει να γίνονται σε ειδικό συνεργάτη της Tyremarket. 

Μετά από απώλεια πίεσης, μία επισκευή δεν είναι αρκετή και πρέπει να αλλάζετε πάντα το ελαστικό, καθώς δεν είναι πάντα εφικτό να προσδιορίσετε το χρόνο και τις συνθήκες κάτω από τα οποία έχει χρησιμοποιηθεί με ανεπαρκή πίεση. 

 

Κατεστραμμένα ή ελαστικά Run Flat που έχουν υποστεί απώλεια πίεσης πρέπει να αντικαθίστανται αμέσως με άλλα ελαστικά Run Flat ίδιων διαστάσεων και χαρακτηριστικών (Δείκτες Φορτίου και Ταχύτητας). Σας συνιστούμε να μην τοποθετείτε ποτέ στο ίδιο όχημα ένα ελαστικό διαφορετικού τύπου ή που να περιέχει διαφορετικό δείκτη φορτίου ή ταχύτητας. 

Μετά από απώλεια πίεσης, ελέγξτε τις ζάντες για πιθανές ζημιές. Αντικαταστήστε τις κατεστραμμένες ή παραμορφωμένες ζάντες πριν τοποθετήσετε ένα νέο ελαστικό Run Flat.

 

Πώς ξέρω εάν ένα ελαστικό είναι run flat;

Αφού εισάγετε την κατάλληλη διάσταση για να επιλέξετε τα καινούρια ελαστικά σας, η Tyremarket σας παρουσιάζει όλα τα διαθέσιμα ελαστικά  αυτής της διάστασης. Χρησιμοποιήστε το φίλτρο Runflat για να επιλέξετε όλα τα διαθέσιμα ελαστικά run flat.

Από την περιγραφή του ελαστικού πχ. PIRELLI CINTURATO P7 205/55R16 91V r-f

Από τη σχετική επισήμανση στο πλευρό του ελαστικού. Σε ελαστικά ειδικά εγκεκριμένα για οχήματα της BMW, υπάρχουν επίσης τα γράμματα RSC που συμβολίζουν το Run Flat System Component.

 

Pirelli run flat

 

Η Pirelli συνιστά τη χρήση ζαντών Extended Hump (EH2), που μειώνουν τον κίνδυνο αποκόλλησης της έδρασης (ξε-ζαντάρισμα) σε περίπτωση απώλειας πίεσης. Μπορούν στάνταρ ελαστικά να τοποθετούνται σε ζάντες EH2; Στην περίπτωση αυτή, θα λειτουργούν σαν ελαστικά run flat;

Στάνταρ ελαστικά μπορούν να τοποθετούνται σε ζάντες EH2 αλλά δεν θα έχουν χαρακτηριστικά run flat.

Μπορεί να τοποθετηθεί ένα ελαστικό run flat σε στάνταρ ζάντες H2; Και στην περίπτωση αυτή θα εξακολουθεί να λειτουργεί σαν ελαστικό run flat και 
ποιες είναι οι επιπτώσεις;

 

Ναι είναι δυνατόν, αν και η Pirelli συνιστά τη χρήση ζαντών EH2 επειδή εγγυώνται καλύτερη διατήρηση της έδρασης, ακόμα και σε συνθήκες μηδενικής πίεσης. Στην περίπτωση που ένα ελαστικό run flat λειτουργεί με μηδενική πίεση σε ζάντα H2, εφόσον χρησιμοποιείται run flat της Pirelli σε συνδυασμό με Tyre Pressure Monitoring System (TPMS) ή σύστημα προειδοποίησης πίεσης αέρα, το ελαστικό θα διατηρήσει τα run flat χαρακτηριστικά του. Ένα TPMS είναι υποχρεωτικό για προειδοποίηση του οδηγού σχετικά με την απώλεια πίεσης..

Εάν ένα από τα run flat ελαστικά μου έχει κλατάρει μπορώ να το αντικαταστήσω με στάνταρ;

 

Η Pirelli δεν συνιστά τη μίξη ελαστικών run flat με στάνταρ στο ίδιο όχημα, ακόμα κι αν συνδυάζονται σε σετ του ιδίου άξονα. Σε περίπτωση κλαταρίσματος, τα run flat είναι σχεδιασμένα για να συνεχίσουν να λειτουργούν μέχρι το πλησιέστερο βουλκανιζατέρ όπου θα γίνει σχετικός έλεγχος και αντικατάσταση εάν χρειαστεί με ένα άλλο ελαστικό run flat. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και έκτακτες ανάγκες, μπορεί να τοποθετηθεί ένα στάνταρ ελαστικό με ίδιες διαστάσεις, δείκτη φορτίου και ταχύτητας για περιορισμένο διάστημα και απόσταση. Πρέπει να σημειωθεί ότι τα στάνταρ ελαστικά δεν έχουν τα ίδια run flat χαρακτηριστικά με τα υπόλοιπα και πρέπει να αφαιρούνται το ταχύτερο δυνατό.

Μπορώ να συνδυάσω Pirelli run flat ελαστικά με αντίστοιχο ελαστικό άλλης μάρκας;

Ναι, αλλά η Pirelli συνιστά ότι σε ‘κατάσταση run flat’ δεν πρέπει να υπερβαίνετε την απόσταση των 80 χλμ. με μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα. Η Pirelli συνιστά την τοποθέτηση ελαστικών διαφορετικών μαρκών μόνο σε σετ ανά άξονα, αλλά και έλεγχο του συστήματος παρακολούθησης πίεσης, ώστε να είναι συμβατές οι ρυθμίσεις πίεσης.

Ποιες είναι οι επιπτώσεις στις επιδόσεις όταν τα run flat ελαστικά μου χρησιμοποιούνται σε συνθήκες run flat (μηδενικής πίεσης);

Εφόσον το όχημα λειτουργεί εντός της προδιαγεγραμμένης ταχύτητας των 80 χλμ./ώρα, η συμπεριφορά του θα επηρεαστεί μόνο ελαφρώς, λόγω μειωμένης δύναμης κατευθυντικότητας. Η υδρολίσθηση και το φρενάρισμα παραμένουν σχεδόν ίδια. Συνιστούμε να αποφεύγετε τους απότομους ελιγμούς εάν ένα ελαστικό έχει χάσει εντελώς τον αέρα του, κυρίως εάν συνδυάζεται με στάνταρ ζάντες Η2.

 

Τι είναι η ζυγοστάθμιση

Όταν η μάζα του τροχού δεν είναι ομοιόμορφα κατανεμημένη κατά μήκος της περιφέρειάς του, κατά την κίνηση του οχήματος δημιουργούνται ταλαντώσεις. Οι ταλαντώσεις αυτές μεταφέρονται στην ανάρτηση και στο σύστημα διεύθυνσης. Συνέπεια αυτού είναι σε κάποιο εύρος ταχυτήτων να δημιουργείται τρέμουλο («κοσκίνισμα») στο τιμόνι ή και σε όλο το αμάξωμα. Όσο μεγαλύτερη είναι η ανομοιομορφία, τόσο εντονότερο και σε μικρότερη ταχύτητα εμφανιζόμενο είναι το τρέμουλο. Πέρα από τη δυσφορία που προκαλεί αυτό στους επιβαίνοντες, προκαλεί λόγω των συνεχών ταλαντώσεων και αυξημένη φθορά στα μηχανικά μέρη και στους συνδέσμους στο σύστημα του αυτοκινήτου, καθώς επίσης και αυξημένη και ανομοιόμορφη φθορά στα ελαστικά. Το πρόβλημα λύνεται με την ζυγοστάθμιση των τροχών.

Κατά τη ζυγοστάθμιση τοποθετούνται ειδικά αντίβαρα στην περιφέρεια της ζάντας του τροχού (ειδικό μηχάνημα υποδεικνύει την ακριβή θέση και το βάρος που πρέπει να τοποθετηθεί) με σκοπό η περιμετρική κατανομή της μάζας να γίνει και πάλι ομοιόμορφη. Η ζυγοστάθμιση γίνεται συνήθως εκτός αυτοκινήτου. Κάθε τροχός βγαίνει από το αυτοκίνητο και τοποθετείται στο μηχάνημα της ζυγοστάθμισης. Το μηχάνημα δίνει κίνηση στον τροχό και υπολογίζει την ακριβή θέση και το βάρος που πρέπει να τοποθετηθεί.
 

 

 

για τηλεφωνικές παραγγελίες
καλέστε καθημερινά 09:00 με 17:00 στο 211 8006260
© CHIOS web / Tyremarket.gr